Bildarkiv

Jag letar information om stagnellska hemmet. Det ska nog rivas, om det inte har ändrats igen. Mögel och nedgånget. För dyrt att renovera säger de.

Stagnellska hemmet är gammalt. "Rört" dog där 1935 till följd av en lungonflammation. Men när uppfördes egentligen dagens byggnad och vad har där funnits genom åren? Sjukhem, sjukhus, sanitorium?, äldreboende. Jag hittar inget. Kanske får jag söka vidare på biblioteket i stället för på nätet.

Stagnellska ligger mig varmt om hjärtat. Framförallt för att det uteslutande är det läskigaste stället jag har arbetat ensamnatt på (Lass, ej äldreoms). De har även i särklass den obehagligaste källaren jag känner till. 

Men jag får se vad jag hittar.

Hur som helst så har jag sökt en hel del i kväll och stötte på ett bildarkiv som har.. Ja nästan allt. Jag hittade en bild från ca 1965 på det huset jag bor i idag. Svindlande. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0