Aino

 
och alla tre
sökte sig
mot havet

Natt

Jag är här igen. Håller i alla nycklar. Vet när du ska sova och när du ska vakna. Räknar piller och enheter. Inte sticka sig på nålen, aldrig aldrig sticka sig på nålen. 42 minuter in i jouren och jag är vaken gratis.
 
För ett halvår sedan hade det hunnit mörkna för länge sen. Smattrandet från flaggstången drev mig till vansinne och mina crocs begravdes i decemeterdjup snö när jag hämtade tidningen på morgonen. Nu är det fortfarande ljust. Det är tystare och jag blir inte riktigt lika mörkrädd.
 
P3 sänder Ligga med p3 och det handlar om erotisk litteratur. Min bok handlar om något helt annat. Den heter Is och vatten, vatten och is. Det var på grund av titeln jag köpte den. Och så ska den visst handla om ett par tvillingsystrar. Jag tänkte att, det borde jag ju veta något om.

RSS 2.0