Idag är det min födelsedag

 
När du är 5 år, är ett år en femtedel av ditt liv. Det är därför dagarna går så sakta.
 
När du är 50 är, är ett år en femtiondedel av ditt liv. Det är därför dagarna går så snabbt.
 
27 år är mitt perspektiv.
 

En speciell bekantskap

28 oktober.
 
Det var måndag eftermiddag och jag hade precis klivit av mitt helgpass. Jag skulle dröja mig kvar i centrum ett par timmar och eftersom det var iskallt och regnigt så tänkte jag sätta mig i museets cafédel och läsa. Vid entren började jag tveka. Borde jag gå förbi trädet och älven först? Jag kommer säkert inte hinna sen. Kall och kissnödig, men jag måste nog gå dit. Tänk om jag missar något. Något viktigt! Och jag hann knappt fram till älvkanten förens jag såg den. Fisken. Han var där igen. När den hade simmat iväg så log jag hela vägen tillbaka till museet.
 
Vad gör den där? Bor den där? och vad är egentligen oddsen för att vi två skulle vara på exakt samma ställen en gång till.

RSS 2.0