Bilägare

Jag har köpt bil förresten. En helt ny hyundai i20. Den är världens finaste bil, om något lite liten. För någon som är van V70 alltså. Jag har sett runt 10 bilar köra fast på området de senaste två veckorna och då håller jag mig helst inomhus så här års. Men hyundaien, hen klättrar över snöhögarna som en liten skalbagge. Antispinn, antisladd och nya vinterdäck har nog något att göra med den saken. 
 
Jag har alltid varit en Volvotyp. Mest för att jag inte kört själv utan snarare väntat på att bli uppplockad. Och en äldre Volvo kan man känna igen på ljudet på flera 100 meters avstånd. V70n kunde jag höra hemifrån, innan den ens kört under viadukten. Men den har i och för sig alltid trott att den är en skördetröska snarare än en personbil. Och vad är det med det där gnisslet från bromsarna på äldre Volvos? Jag tror inte V70n har det (osäker), men både 240n, S80n och 850n.
 
Hur som helst. Det är kanske dags att välkommna hyundai till bilmärken-jag-tycker-om. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0