Söker man en varaktig anställning

Så ska man satsa på Komunen. I går fick jag hem ett brev om att de gett mig löneförhöjning. För en tjänst jag inte har haft på ett år! En ganska klen en dessutom, jämfört vad jag har nu.
 
Det sades att kommunen inte säger upp någon. Det ska i så fall väldigt mycket till. De som bara beter sig lagom illa blir i stället runtflyttade och undanstoppade. Nu verkar det som att avsluta anställningar inte heller är deras starka sida. Och det där om att "anställningen avslutas automatiskt för vikarier som inte arbetat på 3 månader" var nog bara hitte-på. Jag vet att de inte har något gilltigt anställningsavtal på mig. Under den här tidsperioden har det kommit två förnyelser som jag inte har skrivit under. Min anställning ska vara avslutad på minst 3 olika sätt. Men ändå verkar jag finnas kvar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0