Mörker

Jag fryser så att kroppen värker. Blåa fingrar, vita tår. Mina jobbnätter är mörkare än någonsin (och mitt hjärta stannade nästan den sekunden strömmen gick förra veckan).
 
Ändå, finns det ingen bättre tid än nu. Jag är född på hösten. Jag älskar hösten.
 
På mina lediga eftermiddagar brukar jag sitta en stund under ett träd intill älven, strax bakom museet. I fredags hörde jag ett litet plaskande och tittade ner i vattenbrynet. Där låg en stor (minst 50 cm) fläckig fisk och tryckte, bara någon meter från mina fötter på land. En kort stund låg den där, innan den spratt till och försvann ner i djupet.
    Det är så, de små tingen blir magi

Kommentarer
Postat av: barbro

Min födelsedag är den 27 oktober.
Hösten är min bästa tid på året vad gäller väderleken, hög och fin, kylig luft. Älskar att sparka i löven, för att se dem falla ned igen. Jag är inte rädd längre för att snava på något.

Svar: Grattis i efterskott. Hoppas du fick en fin dag. I dag, den 29e, fyller mina döttrar år. Egentligen var de beräknade att födas på min födelsedag, den 11/11.Visuellt är hösten den allra vackraste och härligaste tiden. Fysiskt så har jag väldigt svårt att hantera kylan. På det sättet är den nog t.o.m. värre än vintern.
Aino

2013-10-28 @ 16:11:19
URL: http://yellowgrey.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0