Sluta kalla mig söt

Det är så snällt, men så himla konstigt.
 
Jag kan vara fin, snygg eller vacker (eller ful och trist). Beroende på vem som tittar. Men söt är jag inte.
 
Söta tjejer är lagom. De är lagom långa och lagom runda. Har lagom hår, ansikte och kropp. Mjuka och symetriska drag. En dålig dag så hatar jag dem för att de faller alla i smaken. En bra dag så tycker jag att det vore rätt trist att se ut sådär.
 
Inte för att jag är extraordinär på något vis. Bara inte riktigt lagom. Lite för stora ögon, lite för stora läppar. Lite för iögonfallande färger och lite för smal och lite för lång (167 är inte särskilt långt, men inte heller sött). En blandning av asymetri och symetri på samma gång. Både mjukt och hårt. Vanliga och ovanliga drag.
 
Själv blir jag sällan attraherad av lagom killar. Ett par vackra ögon är hundra gånger intressantare än en intetsägande helhet. Men sånt där är man ju olika med.
 
Man ska väl inte ta det där "söt" särskilt ordagrant. Det är ett ganska behändigt ord. Lagom snällt och lagom uttrycksfullt. De som säger det, har goda intentioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0