Kvinna - gå inte hem ensam!

Jo, det tänker jag göra. Jag har alltid gått hem ensam om jag inte har någon med mig:) Oavsett om det är krogkväll, sent och jag går runt i högklackat och bikini.
 
Jag har aldrig bott i något exeptionellt otryggt område. Kanske skulle jag tycka annorlunda då? Men nu, idag och här. Att ens börja fundera i de banorna skulle vara en mycket större inskränkning än risken att bli våldtagen. Dessutom är det en rättighet för alla människor att gå precis vart de vill, så länge man följer svensk lag. Ska man börja ge avkall på den rättigheten bara för att något kanske, möjligtvis, eventuellt kan inträffa. Det vore ju verkligen att lägga sitt liv i någon annans händer.
 
Män är egentligen mycket mer utsatt en lördagskväll kl 02:30. Oprovocerade/provocerade slagsmål är mycket vanligare än överfallsvåldtäckter. Men dem är det sällan folk ..inte ska du väl gå hem ensam lilla gubben.. tänk vilka galningar som är i farten nu.. med.
 
Man kan inte stoppa våldtäckter genom att förändra offret.
 
Vad är det Magnus Betnér säger i Inget är heligt. Jag älskar den delen. Det var ungefär:  "Jag vill att min dotter ska kunna åka på en finlandsfärja, ligga med 1000 killar.  Men när den 1001 killen har halva inne, kunna säga: Nej tack, det är bra."
 
Jag förstår inte hur kläder, "promiskuöst beteende", antalet sexpartners etc. etc. fortfarande kan tas upp i våldtäcktsmål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0